Na úvodní stránku Helples fóra? Na úvodní stránku Helples fóra? www.helples.cz
 
Vítáme nového hosta Hledání | Aktivní témata | Přihlásit se

Choroba dnešního světa je obezita Možnosti
HARIS
#1 Odesláno : Tuesday, January 05, 2010 4:08:14 PM
Kategorie: Moderátor1
Moderátor1: Moderátor1
Skupiny: Moderátoři

Členem od: 4/24/2009
Zpráv: 112
Bydliště: Praha 8, V Mezihoří 15
Národ tloustne

Všichni odborníci jednohlasně varují – děti nepřestávají tloustnout. Zároveň připomínají, že snadnější je osvojit si správné stravovací návyky už v raném dětství, než měnit životosprávu v pozdějším věku. Z toho plyne, že je nutno se zaměřit především na propagaci zdravého životního stylu a na prevenci. Do povědomí by tak měly vejít odpovědi na nejčastější otázky: Jak zabránit kilům navíc už u nejmenších dětí?

Mohou děti jíst zdravě i mimo domov?

Jak děti motivovat k fyzické aktivitě?

Především rodičům je také třeba zdůrazňovat následky, které z obezity plynou – onemocnění srdce a cév, cukrovka, ortopedické problémy, snížená mozková aktivita, předčasné úmrtí a řada dalších.

Podle expertů je riziko obezity vyšší u dětí, jejichž rodiče se také potýkají s nadváhou. Nebývá však na vině genetika, ale stravovací návyky.

Jak se bránit

Základem boje proti dětské obezitě je především vůle rodičů učit děti správně se stravovat a vybírat si vhodné potraviny. Děti by tak měly umět automaticky sáhnout po zdravějších variantách a nebudou z pouhého zvyku navštěvovat rychlá občerstvení a cukrárny. Strava musí být vyvážená a vhodně rozložená do celého dne. V první řadě je tedy nutno odstranit kaloricky vydatné večeře a přesunout hlavní příjem energie na snídani. Stejně tak je důležité, aby intervaly mezi jednotlivými jídly byly pravidelné a netrvaly déle než 3 hodiny. Nepravidelnost v jídle a hladovění je nejsnadnější cestou k přejídání a k vybírání tučných pokrmů. Svou roli hraje i velikost porcí – mnohdy děti konzumují přílišné množství jídla jen proto, že jej mají naservírováno na talíři. V neposlední řadě je také podstatné hlídat pitný režim – základem by měla být obyčejná voda, bylinný či ovocný (neslazený) čaj či minerální vody. Jedním z nevhodných zlozvyků je také věnování se při jídle jiné činnosti, zejména sledování televize.

Přirozenou součástí života by také měl být každodenní pohyb. Alespoň na hodinu by se děti měly jít proběhnout ven nebo do tělocvičny. Fyzická aktivita kromě spalování kalorií má ještě jedno pro děti významné pozitivum – pohyb napomáhá lepšímu vstřebávání vápníku a přispívá tím ke správnému vývoji kostí a zubů.

Nejčastější otázky

Platí i v případě dětí pět porcí zeleniny a ovoce denně?

Jednou porcí je myšleno množství, které se dané osobě vejde do ruky. Porce dětí jsou tedy menší, ale jejich počet musí být zachován.

Dítě nejí zeleninu. Může jíst jen ovoce?

To, že děti odmítají nějakou potravinu, je zejména ve věku 2 až 5 let běžným jevem a obvykle v pozdějším věku danou potravinu konzumují bez problémů. Dočasně nahrazovat zeleninu ovocem tedy není zcela špatně, nicméně i tak by mělo dítě denně dostat na talíř dva různé typy zeleniny. Obvykle je jen otázkou času, kdy se dítě s chutí pustí i do neoblíbeného pokrmu. Teprve pokud odpor přetrvává delší dobu (od jednoho roku déle), je vhodné vyhledat odborníka na dětskou výživu.

Dítě je astmatik – má se tedy obejít bez cvičení?

I astmatici by se měli věnovat denně pohybu. Bylo prokázáno, že cvičení má pozitivní vliv i na samotné onemocnění.
sadlos
#2 Odesláno : Tuesday, January 29, 2013 12:54:32 PM
Kategorie: Nový člen
Nový člen: Nový člen
Skupiny: Registrovaní

Členem od: 1/29/2013
Zpráv: 5
Bydliště: Praha
HARIS napsal:
Národ tloustne

Všichni odborníci jednohlasně varují – děti nepřestávají tloustnout. Zároveň připomínají, že snadnější je osvojit si správné stravovací návyky už v raném dětství, než měnit životosprávu v pozdějším věku. Z toho plyne, že je nutno se zaměřit především na propagaci zdravého životního stylu a na prevenci. Do povědomí by tak měly vejít odpovědi na nejčastější otázky: Jak zabránit kilům navíc už u nejmenších dětí?

Mohou děti jíst zdravě i mimo domov?

Jak děti motivovat k fyzické aktivitě?

Především rodičům je také třeba zdůrazňovat následky, které z obezity plynou – onemocnění srdce a cév, cukrovka, ortopedické problémy, snížená mozková aktivita, předčasné úmrtí a řada dalších.

Podle expertů je riziko obezity vyšší u dětí, jejichž rodiče se také potýkají s nadváhou. Nebývá však na vině genetika, ale stravovací návyky.

Jak se bránit

Základem boje proti dětské obezitě je především vůle rodičů učit děti správně se stravovat a vybírat si vhodné potraviny. Děti by tak měly umět automaticky sáhnout po zdravějších variantách a nebudou z pouhého zvyku navštěvovat rychlá občerstvení a cukrárny. Strava musí být vyvážená a vhodně rozložená do celého dne. V první řadě je tedy nutno odstranit kaloricky vydatné večeře a přesunout hlavní příjem energie na snídani. Stejně tak je důležité, aby intervaly mezi jednotlivými jídly byly pravidelné a netrvaly déle než 3 hodiny. Nepravidelnost v jídle a hladovění je nejsnadnější cestou k přejídání a k vybírání tučných pokrmů. Svou roli hraje i velikost porcí – mnohdy děti konzumují přílišné množství jídla jen proto, že jej mají naservírováno na talíři. V neposlední řadě je také podstatné hlídat pitný režim – základem by měla být obyčejná voda, bylinný či ovocný (neslazený) čaj či minerální vody. Jedním z nevhodných zlozvyků je také věnování se při jídle jiné činnosti, zejména sledování televize.

Přirozenou součástí života by také měl být každodenní pohyb. Alespoň na hodinu by se děti měly jít proběhnout ven nebo do tělocvičny. Fyzická aktivita kromě spalování kalorií má ještě jedno pro děti významné pozitivum – pohyb napomáhá lepšímu vstřebávání vápníku a přispívá tím ke správnému vývoji kostí a zubů.

Nejčastější otázky

Platí i v případě dětí pět porcí zeleniny a ovoce denně?

Jednou porcí je myšleno množství, které se dané osobě vejde do ruky. Porce dětí jsou tedy menší, ale jejich počet musí být zachován.

Dítě nejí zeleninu. Může jíst jen ovoce?

To, že děti odmítají nějakou potravinu, je zejména ve věku 2 až 5 let běžným jevem a obvykle v pozdějším věku danou potravinu konzumují bez problémů. Dočasně nahrazovat zeleninu ovocem tedy není zcela špatně, nicméně i tak by mělo dítě denně dostat na talíř dva různé typy zeleniny. Obvykle je jen otázkou času, kdy se dítě s chutí pustí i do neoblíbeného pokrmu. Teprve pokud odpor přetrvává delší dobu (od jednoho roku déle), je vhodné vyhledat odborníka na dětskou výživu.

Dítě je astmatik – má se tedy obejít bez cvičení?

I astmatici by se měli věnovat denně pohybu. Bylo prokázáno, že cvičení má pozitivní vliv i na samotné onemocnění.


Bohužel, je to tak... Dneska je obezita opravdový celosvětový problém, který se musí pomalu ale jistě řešit. Myslím si, že brzo nastane doba, kdy to bude opravdu nemoc číslo jedna. A obezitologové budou mít více práce, než všichni ostatní lékaři jako je logoped, pediatr či neurolog dohromady... Bohužel.
the_cure
#3 Odesláno : Tuesday, October 01, 2013 12:31:06 AM
Kategorie: Nový člen
Nový člen: Nový člen
Skupiny: Registrovaní

Členem od: 9/3/2013
Zpráv: 4
Bydliště: Jablunkov
HARIS napsal:
Národ tloustne

Všichni odborníci jednohlasně varují – děti nepřestávají tloustnout. Zároveň připomínají, že snadnější je osvojit si správné stravovací návyky už v raném dětství, než měnit životosprávu v pozdějším věku. Z toho plyne, že je nutno se zaměřit především na propagaci zdravého životního stylu a na prevenci. Do povědomí by tak měly vejít odpovědi na nejčastější otázky: Jak zabránit kilům navíc už u nejmenších dětí?

Mohou děti jíst zdravě i mimo domov?

Jak děti motivovat k fyzické aktivitě?

Především rodičům je také třeba zdůrazňovat následky, které z obezity plynou – onemocnění srdce a cév, cukrovka, problémy pro ortopeda, snížená mozková aktivita, předčasné úmrtí a řada dalších.

Podle expertů je riziko obezity vyšší u dětí, jejichž rodiče se také potýkají s nadváhou. Nebývá však na vině genetika, ale stravovací návyky.

Jak se bránit

Základem boje proti dětské obezitě je především vůle rodičů učit děti správně se stravovat a vybírat si vhodné potraviny. Děti by tak měly umět automaticky sáhnout po zdravějších variantách a nebudou z pouhého zvyku navštěvovat rychlá občerstvení a cukrárny. Strava musí být vyvážená a vhodně rozložená do celého dne. V první řadě je tedy nutno odstranit kaloricky vydatné večeře a přesunout hlavní příjem energie na snídani. Stejně tak je důležité, aby intervaly mezi jednotlivými jídly byly pravidelné a netrvaly déle než 3 hodiny. Nepravidelnost v jídle a hladovění je nejsnadnější cestou k přejídání a k vybírání tučných pokrmů. Svou roli hraje i velikost porcí – mnohdy děti konzumují přílišné množství jídla jen proto, že jej mají naservírováno na talíři. V neposlední řadě je také podstatné hlídat pitný režim – základem by měla být obyčejná voda, bylinný či ovocný (neslazený) čaj či minerální vody. Jedním z nevhodných zlozvyků je také věnování se při jídle jiné činnosti, zejména sledování televize.

Přirozenou součástí života by také měl být každodenní pohyb. Alespoň na hodinu by se děti měly jít proběhnout ven nebo do tělocvičny. Fyzická aktivita kromě spalování kalorií má ještě jedno pro děti významné pozitivum – pohyb napomáhá lepšímu vstřebávání vápníku a přispívá tím ke správnému vývoji kostí a zubů.

Nejčastější otázky

Platí i v případě dětí pět porcí zeleniny a ovoce denně?

Jednou porcí je myšleno množství, které se dané osobě vejde do ruky. Porce dětí jsou tedy menší, ale jejich počet musí být zachován.

Dítě nejí zeleninu. Může jíst jen ovoce?

To, že děti odmítají nějakou potravinu, je zejména ve věku 2 až 5 let běžným jevem a obvykle v pozdějším věku danou potravinu konzumují bez problémů. Dočasně nahrazovat zeleninu ovocem tedy není zcela špatně, nicméně i tak by mělo dítě denně dostat na talíř dva různé typy zeleniny. Obvykle je jen otázkou času, kdy se dítě s chutí pustí i do neoblíbeného pokrmu. Teprve pokud odpor přetrvává delší dobu (od jednoho roku déle), je vhodné vyhledat odborníka na dětskou výživu.

Dítě je astmatik – má se tedy obejít bez cvičení?

I astmatici by se měli věnovat denně pohybu. Bylo prokázáno, že cvičení má pozitivní vliv i na samotné onemocnění.


Tchyně má astmu. Oproti tomu cvičí, je aktívná a taky je názoru že se má cvičit.
Uživatelé, kteří si prohlížejí toto téma
Guest
Změnit fórum  
V tomto fóru nemůžete iniciovat nová témata.
V tomto fóru nemůžete na témata odpovídat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy mazat.
V tomto fóru nemůžete své zprávy editovat.
V tomto fóru nemůžete iniciovat průzkumy mínění.
V tomto fóru nemůžete hlasovat v průzkumech mínění.

Helples Theme by Michal Hrstka
verze YAF 1.9.3 RC2 | YAF © 2003-2008, Yet Another Forum.NET
Tato stránka byla vytvořena v 0.101 sekundách.
 
   
Děkujeme, že jste navštivili naše stránky.